تولید کننده انواع فن کویل زمینی و سقفی09193645880

طراحی وتولید انواع سیستمهای تهویه مطبوع/اگزاست فن/فن کویل/هواساز/یونیت هیتر/کولر و...

تولید کننده انواع فن کویل زمینی و سقفی09193645880

طراحی وتولید انواع سیستمهای تهویه مطبوع/اگزاست فن/فن کویل/هواساز/یونیت هیتر/کولر و...

مهتاب گستر با چند دهه تجربه در زمینه تولید سیستمهای تهویه مطبوع در خدمت هموطنان عزیز می باشد تولید انواع فن کویل و داکت اسپلت تخصص ماست02166706377

بایگانی
  • ۰
  • ۰

فن کویل

فن کویل:

آیا با انواع سیستمهای تهویه مطبوع آشنایی دارید؟

شما با استفاده از چه دستگاهی محیط کار یا محل زندگی خود را به دمای مطلوب میرسانید؟

آیا با دستگاه فن کویل به عنوان یک وسیله پرکاربرد در زمینه گرمایش و سرمایش محیط آشنایی دارید ؟

به شما پیشنهاد میکینم چند دقیقه وقت بگذارید واین مطلب را مطا لعه نمایید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست آورید همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات جامه به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.یا با ما در تماس باشید02166706377

همانطور که میدانید برای تهویه مطبوع و تامین سرمایش و گرمایش می توان از تجهیزات مختلفی نظیر هواساز ها ، فن کویل ها ، داکت اسپلت،کولر آبی،هیترو ....استفاده نمود ولی در این بین فن کویل ها به عنوان یک تجهیز مناسب در بسیاری از مکانها مورد استفاده قرار میگیرد.

آشنایی با فن کویل :

فن کویل ها راه حل ایده آل برای تهویه مطبوع در ساختمان های مسکونی و تجاری هستند، مانند آپارتمان ها، بیمارستان ها، دفاتر و ... . این سیستم ها متناسب با نیاز های سرمایش یا گرمایش با استفاده از آب سرد و آب گرم طراحی شده اند.

واحدهای فن کویل هدایت هوا برای تصفیه هوا را از طریق مبدل حرارتی انجام می دهند ، در جایی که می توان آن را گرم و یا خنک کرد. آن ها برای رساندن سریع هوا به دمای مطلوب مورد استفاده قرار می گیرند و فقط به سطوح کوچک گرمایشی یا خنک کننده نیاز دارند. انتقال حرارت بهینه اجازه می دهد تا درجه حرارت پایین تر در هنگام گرم شدن و درجه حرارت بالاتر در هنگام خنک کردن فراهم شود. این سیستم باعث کاهش تلفات انرژی و صرفه جویی در انرژی در مسیر دیگ بخار یا مولد آب سرد به دستگاه نهایی می شود. با سرعت های مختلف فن یا کنترل مداوم و شیرآلات برای تأثیر بر میزان جریان ، می توان قدرت دستگاه را به روشی انعطاف پذیر کنترل کرد و تقریباً با همه شرایط سازگار شد.

فن کویل ها با کمک دو لوله و یا 4 لوله نیاز های طیف وسیعی از سیستم های تهویه مطبوع یا گرمایش را برآورده می کنند.و در عین حال در ابعاد و طرحهای مختلف تولید وبه بازار عرضه میشوند

راه حل های انعطاف پذیر

از واحدهای فن کویل در ترکیب با چیلرها و یا دیگ های بخار می توان طیف گسترده ای از راه حل ها را ارائه داد که می تواند متناسب با شرایط محلی مانند آب و هوا ، بازار سوخت اولیه یا عایق بندی ساختمان باشد. در آب و هوای گرم تر و یا هنگامی که ساختمان به خوبی عایق بندی شده است ، واحدهای فن کویل با چیلر (سیستم 2 لوله ای) می توانند از نظر سرمایش و گرمایش کار کنند. در اینجا چیلر قادر است در حالت خنک کننده و همچنین در حالت پمپ حرارتی کار کند. در شرایط آب و هوایی شدیدتر ، می توان دیگ بخار (سیستم 4 لوله ای) اضافه کرد که امکان خنک سازی مطلوب در تابستان با استفاده از چیلر و گرمایش کارآمد در زمستان از طریق دیگ بخار را فراهم می کند. قابلیت طراحی واحد فن کویل به یک بخاری برقی اختیاری علاوه بر انعطاف پذیری هنگام طراحی برنامه های کاربردی سیستم ها در شرایطی که کار با دیگ بخار مقرون به صرفه نیست و چیلر در حالت پمپ حرارتی نیز مطلوب نیست ، بخاری برقی می تواند به سرعت یک اتاق را گرم کند.

انواع فن کویل کدامند؟

فن کویل ها در دو نوع پنهانی و آشکار برای قرار گیری در سقف، روی زمین و حتی دیوار تولید می شوند.که در اطلاح به آن فن کویل روکار و توکار گفته می شود. همچنین فن کویل ها در دو دسته عمودی و افقی دسته بندی می شوند که می توان سیستم ها را براساس محل قرار گیری می توان به 4 دسته فن کویل سقفی ، کاستی، دیواری و زمینی تقسیم نمود. همه ی این سیستم ها سطح عملکردی مشابهی دارند و می توانند گرمایش و سرمایش را تامین نمایند. سیستم کاری به این شکال می باشد که از طریق کویل متصل به آب گرم وسرد و جریان هوای فن موجب تولید هوای مناسب می شوند.

فن کویل سقفی

این نوع سیستم حالتی ایده آل برای ساختمان ها ی جدید محسوب می شود. این نوع فن کویل می تواند به صورت مخفی در سقف های کاذب قرار بگیرد و یا در معرض دید باشد. فن های سقفی که به صورت مخفی قرار می گیرند فقط دریچه های هوای آن قابل رویت است و مابقی سیستم قابل رویت نیست. همین امر باعث کاهش صدای فن سیستم ها در محیط می شود.

فن کویل هایی که در معرض دید قرار دارند بسیار محبوب در طراحی محیط هایی که فضای آزاد برای قرار گرفتن سیستم را دارند، است. طراحی فن کویل براساس ظاهر و عملکرد واحد است که باید با زیبایی محیط داخلی همسو باشد.

واحدهای فن کویل زمینی

این سیستم ها یک راه حل به طور خاص برای محیط هایی که فضای دیوار و سقف محدود شده باشد ، به عنوان مثال با نمای شیشه ای، یا جایی که طراحی داخلی رادیاتورها را الزامی می کند، مطلوب نیست. این نوع فن کویل بر روی زمین قرار می گیرد ودر معرض دید قرار می گیرد. فن کویل ها برای سیستم گرمایش از کف شریک محسوب می شوند. فن کویل های زمینی یک راه حل قابل انعطاف و موثر برای پاسخگویی به تقاضاها در انواع کاربرد های ساختمانی به حساب می آیند و یک محیط داخلی راحت را برای ساکنین فراهم می کنند. می توان این سیستم ها را به صورت متمرکز و یا اتاق به اتاق کنترل نمود.

در صنعت تهویه مطبوع ، "واحد فن کویل" اصطلاحی است که به ارزان ترین راه برای گرم کردن یا خنک کردن فضا مربوط می شود.  اگر "کنترل کننده هوای داخلی" "واحد درایو مستقیم" باشد ، باید آن را یک واحد فن کویل در نظر گرفت. در اینجا جوانب مثبت و منفی گرمایش و سرمایش با واحدهای فن کویل آورده شده است.

مزایایی استفاده از فن کویل :

  •  اغلب ارزان ترین راه برای گرم کردن یا خنک کردن فضای کوچک است مهم نیست که در کجا قرار دارد: سقف ، دیوار یا نورپردازی واحدها .
  • به کانال کشی کم و یا بدون کانال کشی می باشد .
  • -هر محیط جداگانه ای که توسط یک واحد فن کویل تغذیه می شود می تواند دما و حجم هوا را کنترل کند.

معایب دستگاه فن کویل:

  • از آنجا که از نوع درایو مستقیم هستند ، فن معمولاً نمی تواند مقاومت در برابر هوا و طراحی های پیچیده مجاری را کنترل کند.
  •  واحدها نزدیک به افراد هستند ، بنابراین سر و صدای محلی می تواند یک مشکل باشد.
  • توزیع هوا می تواند مشکل ساز باشد زیرا محیط ممکن است به توزیع یکنواخت تری نیاز داشته باشد.
  • با تشکر از شما که وقت گذاشتید واین مطلب را مطالعه نمودید چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر درمورد فن کویل ودیگر تجهیزات تهویه مطبوع دارید می توانید به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی